Rozwój lewej półkuli mózgu u dziecka

Rozwój lewej półkuli mózgu u dziecka

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Wydrukuj
Email

Opiekunowie w żłobku, nauczyciele i rodzice. Naszym głównym celem prócz zapewnienia opieki i bezpieczeństwa dzieciom jest wspomaganie ich prawidłowego rozwoju. Prócz wszystkich znanych nam sfer rozwoju, bardzo ważny jest także mózg i czynności, za które jest odpowiedzialny. Jak wiadomo, możemy wyróżnić dwie półkule mózgowe: prawą i lewą. Ważne, by obie współpracowały ze sobą w należytym stopniu.


Możemy je oczywiście stymulować, realizując z dziećmi różnego typu ćwiczenia, zadania, zabawy. My, opiekunowie w żłobku (zobacz nasz kurs on-line na opiekuna TUTAJ) znamy się na wymyślaniu różnego typu zajęć, które korzystnie wpływają na dziecko, ucząc je nowych umiejętności. Powinniśmy również wspierać pracę półkuli mózgowych: w dzisiejszym artykule skupimy się na stymulowaniu i rozwoju lewej półkuli mózgu u dzieci.

Mówi się, że lewa półkula to półkula językowa, z kolei prawa – niejęzykowa. Tak więc, stymulując półkulę, o której dziś piszemy, wspomagamy u dziecka rozwój mowy, odbieranie języka oraz tworzenie go. Jak twierdzą logopedzi, warto wykonywać z dzieckiem ćwiczenia – tak zwane sekwencje. W ten sposób jesteśmy w stanie w idealny sposób stymulować i ćwiczyć lewą półkulę mózgu u dziecka! Choć może komuś wydawać się dziwne, iż układanie sekwencji pomaga w rozwoju półkuli mózgu odpowiadającej za język – jest to potwierdzone przez specjalistów.


Lewa półkula odpowiada za myślenie analityczne, zdolności językowe, myślenie logiczne. Niektóre dzieci, z problemami językowymi muszą – koniecznie – ćwiczyć lewą półkulę, jednak warto stymulować ją u wszystkich dzieci: bez wyjątku.


A więc jakie ćwiczenia praktyczne organizować, by ćwiczyć z dziećmi lewą półkulę mózgu?


Przede wszystkim ćwiczenia z rodzaju: szeregi i sekwencje. Dziecko odwzorowuje dany szereg złożony na przykład z kilku obrazków, dopasowuje brakujący element do wzoru danej sekwencji. Często ćwiczenia tego typu pojawiają się w naszych materiałach udostępnianych w naszym autorskim projekcie przeznaczonym dla pedagogów: Akademia Opiekuna. Znajdziecie tam setki wideo inspiracji, pomocy do pracy z dziećmi, scenariuszy zajęć, które można przeprowadzić. Zapisując się na nasz kurs opiekuna w żłobku, otrzymujecie dostęp do Akademii gratis na dwa lata – jednak jeśli posiadacie już kwalifikacje, możecie wykupić dostęp do Akademii. Więcej o projekcie znajdziecie TUTAJ.


Warto stosować również ćwiczenia z zakresu kategoryzacji. Zadaniem dziecka jest dostrzeżenie cech wspólnych elementów i dostosowanie brakującego do odpowiedniej grupy. Ćwiczenia z kategoryzacji możemy wykonać na wiele różnych sposobów; z wykorzystaniem na przykład owoców czy kredek.
Świetnie sprawdzają się także ćwiczenia pamięciowe, w których podczas układania wzoru – w celu zwiększenia trudności ćwiczenia – zakrywamy go. To świetnie pobudza myślenie, kojarzenie, spostrzeganie.


Warto korzystać z różnego typu pakietów, które oferują ćwiczenia z zakresu pobudzania lewej półkuli mózgu. I my polecamy taki pakiet – Pakiet Układanki Lewpółkulowe. Znajdziecie go na naszej stronie z pomocami do pracy z dziećmi, TUTAJ. Pakiet ten liczy aż 50 stron w PDF gotowych do wydrukowania i zalaminowania. Wszystkie elementy niezbędne do wykonania wszystkich ćwiczeń znajdziecie w pakiecie! Zadaniem dziecka będzie głównie odwzorowanie poszczególnych układów – za pomocą wyciętych elementów bądź realnych przedmiotów, takich jak klocki czy kredki. Znajdziecie również propozycje ćwiczeń pamięciowych. Koniecznie zapoznajcie się z naszą propozycją: ćwiczenie, rozwój lewej półkuli u dziecka to coś o czym powinniśmy pamiętać w naszej codziennej pracy opiekunów i nauczycieli!


Na rozwój lewej półkuli mózgu wpływa także…czytanie! Tak! Już nawet dzieci w wieku dwóch lat mogą rozpocząć naukę liter i naukę czytania i pisania. Zapraszamy więc na nasz kurs, który wykorzystuje innowacyjną metodę, nawiązując do metody Marii Montessori. Z naszym kursem nauczycie dzieci czytać w prosty, przyjemny, swobodny sposób. Bez stresu i presji. Opis kursu znajdziecie TUTAJ.


I pamiętajcie: rozwój mowy zaczyna się przede wszystkim w głowie malucha. Tak więc zróbmy wszystko, by rozwój ten wspierać i wspomagać na wiele atrakcyjnych sposobów!

Nie widziałeś jeszcze naszego konta na facebook Instagram? Zobacz koniecznie teraz!

Nasz Facebook

O nas

Jesteśmy Placówką Kształcenia Ustawicznego Wpisaną do Rejestru UM. Działamy na rynku od stycznia 2009 roku. Szkolimy online, ale też stacjonarnie w całej Polsce. Specjalizujemy się w szkoleniach pedagogicznym, bo pedagogika to nasza pasja a nie przypadek!

Więcej wpisów

Jak zorganizować wyjątkowe święto dnia matki w żłobku i przedszkolu?

Jak zorganizować wyjątkowe święto Dnia Matki w żłobku i przedszkolu?

Nadszedł maj, piękny miesiąc, który równocześnie jest miesiącem…mam! Właśnie w maju obchodzimy Dzień Matki: wyjątkowe święto, zarówno dla małych jak i dużych. To okazja, by wyrazić swoją wdzięczność i miłość. Świętowanie Dnia Matki ma ogromne znaczenie, szczególnie w żłobkach i przedszkolach, gdzie dzieci uczą się samodzielności, zdobywają wiedzę i nawiązują pierwsze relacje społeczne.

Ucz się teraz, zapłać później

Ucz się teraz, zapłać później!

Metoda odroczonych płatności to rozwiązanie, które pozwala na zrealizowanie szkolenia lub kursu bez konieczności ponoszenia kosztów na samym początku. Polega to na tym, że kupujesz szkolenie i przesuwasz po prostu termin zapłaty za nie. Jest to przydatne zwłaszcza wtedy, gdy zależy Ci na czasie – chcesz już rozpocząć edukację – a nie posiadasz w danym momencie wystarczającej ilości środków.

Szczegóły nowego kursu Gry i Zabawy integracyjne

Szczegóły nowego kursu: Gry i zabawy integracyjne

Kurs Gry i zabawy integracyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym to szkolenie, które zostało stworzone z myślą o rozwijaniu ważnych umiejętności społecznych i emocjonalnych u dzieci. Celem kursu jest zapewnienie im wspaniałej zabawy i równocześnie pomoc w rozwijaniu umiejętności, takich jak współpraca, nawiązywanie kontaktów z rówieśnikami, empatia, kreatywność i rozwiązywanie problemów.